Tak to się zaczęło





dekoracja na grób z kory, mchu i kwiatów


       Oto dziś dokładnie mija rok, jak jednym klikiem w pewne pomarańczowe okienko, otwarłam wieko Mojej sekretery. Miałam wątpliwości, czy zdołam zapełnić szufladki wystarczająco cennymi drobiazgami, czy wystarczy mi konsekwencji (to zdecydowanie moja najsłabsza cecha) i w końcu, czy ktokolwiek mnie znajdzie 
w internetowej otchłani.


     Udało się. Jeśli na liczniku za moment wybiją 10 000 odwiedziny, to znaczy, że nie siedzę w ciemnym kąciku. Jeśli autorki wspaniałych blogów, z dłuższym stażem zaszczycają mnie ciepłymi komentarzami, to znaczy, że nie rozsiewam koszmarnej nudy. Serce rośnie w tak doborowym towarzystwie i rośnie nadzieja, że nadal będę miała coś ciekawego do pokazania. Cztery dni od wypuszczenia drobnej myśli 
w świat, "wrzuciłam" posta z pierwszym krok po kroku. 


     Swoją rocznicę postanowiłam uczcić podobnym akcentem. Ponieważ data jest szczególna, pokażę Wam jakie w tym roku "zmotałam" dekoracje na groby moich najbliższych. Jak zwykle starałam się wykorzystać to, co pod ręką było i jednakowoż się nadawało;)



Dekoracja grobu krok po kroku


1. Podstawowe materiały: deska, styropian, kora (moja - zdobyczna, z warsztatu solarskiego), mech (nie ograbiłam ani kawałka lasu. Rozhulał się w moim ogrodzie, 
a ja z radością mu na to pozwoliłam :)) i kwiaty.




deska, kawałki kory, sztuczne cantedeskie i lawenda, mech


2. Styropian (przycięty nożem do odpowiedniego rozmiaru) przybiłam do deski gwoździami tzw. papowymi - mają imponująco duże łebki

styropian przymocowany do deski


3. Do styropianu przyczepiłam mech haftkami rzymskimi


      











4. Odsłoniętą powierzchnię deski okleiłam korą (klejem na gorąco)


oklejanie deski korą



deska oklejona korą z mchem



deska ozdobiona kora i mchem


5. Pobieliłam korę mocno rozcieńczoną farbą akrylową do drewna i przystroiłam kwiatami

pobielona kora i umocowane kwiaty



efekt końcowy dekoracji



efekt końcowy dekoracji



efekt końcowy dekoracji



kolaż zdjęć z dekoracją nagrobną


kolaż zdjęć z dekoracją nagrobną




Dziękuję za uwagę i zapraszam 
na urodzinowe ciacho :)



kolaż zdjęć z keksem



Komentarze

  1. Violu gratuluje Ci pierwszego roku blogowania. Bardzo się ciesze, ze tu jesteś i że Cie poznałam (co prawda na razie wirtualnie, ale może kiedyś to zmienimy ;-)). Masz świetne pomysły i jesteś bardzo twórczą osobą, wiec szkoda by było by świat się o Tobie nie dowiedział. Życzę Ci by nigdy nie zabrakło Ci sił i chęci by tworzyć i tu być. I wielu , wielu kolejnych lat blogowania , które wspólnie będziemy świętować. Ściskam Cie mocno. Edyta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za ciepłe słowa. Spotkanie w realu, kto wie? Moim dzieciom marzy się powtórka wypadu do Warszawy.
      Pozdrawiam Cię serdecznie. viola

      Usuń
  2. Witaj! Jestem tutaj pierwszy raz.
    Gratuluje rocznicy. Z chęcią będę wpadała. Lubię kreatywne osoby, a co za tym idzie - ich blogi...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odwiedziny i zapraszam ponownie. "Idę" z rewizytą ;)
      Pozdrawiam

      Usuń
  3. śliczna dekoracja! i gratuluję rocznicy:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratuluję Ci pierwszej rocznicy w blogowaniu. Życzę Ci, a właściwie nam życzę abyś przez długie, długie lata cieszyła nasze oczy tak cudnymi pomysłami i pięknymi pracami.
    Pozdrawiam Dorota

    OdpowiedzUsuń
  5. Gratuluję roczku! Ciacho wygląda pysznie, więc chętnie się skuszę ;) Jedynie zdolna ręka takiej florystki mogła wyczarować tak piękną i wyjątkową dekorację :) cudo! Wielu następnych lat blogowania!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę się częstować ile dusza zapragnie ;) W kubku jest gorąca czekolada.
      Pozdrawiam

      Usuń
  6. Dobrze, ze jestes w blogosferze:) Gratuluje.
    Piekna ta dekoracja...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Mnie niestety nie otacza tak piękna natura jaką można podziwiać u Ciebie, więc muszę sobie stworzyć coś przed aparat;)
      Pozdrawiam

      Usuń
  7. Tez gratuluję rocznicy! Fajnie ciebie czytać, oglądać to co tworzysz :)
    Ozdoba nagrobna oryginalna, i chyba także do upiększenia codziennego życia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że sprawdziłaby się przy innych okazjach po zastosowaniu innych dodatków. Chyba powtórzę ją na Wielkanoc.
      Pozdrawiam

      Usuń
  8. Piękna i oryginalna dekoracja!!
    Gratuluję rocznicy:-)
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  9. Szukałam w sieci pomysłów na dekoracje na grób i trafiłam do Ciebie:) Bardzo podoba mi się ta dekoracja! Pozwolę sobie do Ciebie zaglądać:) Zapraszam do mnie: www.mojepasjewjednymmiejscu.blogspot.com. Też jestem artystyczną duszą:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Szukałam w sieci pomysłów na dekoracje na grób i trafiłam do Ciebie:) Bardzo podoba mi się ta dekoracja! Pozwolę sobie do Ciebie zaglądać:) Zapraszam do mnie: www.mojepasjewjednymmiejscu.blogspot.com. Też jestem artystyczną duszą:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję wszystkim, za dzielenie się swoimi przemyśleniami i opinią. Będzie mi miło, jeśli i Ty zechcesz dopisać kilka słów.



Copyright © Moja sekretera