Wokół choinki




zbliżenie na doniczkę, w której zamocowana jest choinka. Doniczka jest wypełniona kwiatem hortensji, białymi bombkami, szyszkami i sznurem perłowych koralików

     

Niech Świąteczne brzmią Wam dzwony,
głosząc szczęście, miłość, zgodę,
deszcz pieniędzy, serc pogodę,
i niech wszystkim - dużym, małym
złote nuty w duszy grają


   Według tradycji, na choince nie może zabraknąć serc i jabłek, bo zapewniają miłość i obfitość przez cały rok. Takiej obietnicy nie mogłam przecież zignorować ;)





choinka świąteczna ubrana w światełka i srebrne bombki zbliżenie na srebrne i czerwone bombki na choince

 zbliżenie na fragment choinki świątecznej




   A oto moja tegoroczna propozycja mini choinki. Do wykonania właśnie takiej zainspirował mnie odkryty niedawno świetny preparat usztywniający - Powertex. 


krok po kroku

Do wykonania choinki potrzebne są: baza styropianowa w formie stożka, drewniany drążek, wstążka atłasowa, skrawki jakiejś naturalnej tkaniny (len, bawełna...), tasiemka ozdobna (ja kupiłam w Leroy Merlin), szpilki, klej na gorąco, preparat usztywniający Powertex.

  • drążek owijamy wstążką końce zabezpieczając klejem



krok pierwszy kursu - materiały 


krok pierwszy kursu - materiały



  • drążek owijamy wstążką końce zabezpieczając klejem 
  • mocujemy bazę na drążku wycinając w niej otwór o odpowiedniej średnicy (ja do tego celu wykorzystałam przyrząd do usuwania gniazd nasiennych         z jabłek) i smarując go klejem
  • skrawki tkaniny nasączamy Powertexem i oklejamy nimi bazę choinki.[na stronie www.powertex.be znajduje się film instruktażowy, na który polecane jest zanurzanie materiału   w preparacie, ale zauważyłam, że tą metodą zużywa się go bardzo dużo. O wiele oszczędniej jest po prostu smarować tkaninę z obu stron]
  • oklejanie zaczynamy od podstawy ( najlepszy efekt końcowy uzyskamy marszcząc materiał nierównomiernie)

krok drugi kursu - oklejanie styropianu tkaninąkrok drugi kursu - zbliżenie

  • później przypinamy taśmę ozdobną, jeśli taśma posiada wiszące elementy jak na zdjęciu


krok trzeci kursu - mocowanie taśmy z koralikami


  • kontynuujemy oklejanie aż do końca stożka


krok czwarty kursu - marszczenie tkaniny na choince

  • teraz parzymy sobie kawę lub aromatyczną herbatkę i racząc się nią, czekamy aż nasz zalążek choinki wyschnie 
  • po wyschnięciu można nasze cudo pomalować farbą akrylową artystyczną. Ja "pociągnęłam" złotą farbą tylko wypukłości

krok piąty kursu - złocenie tkaniny na choince

   Do osadzenia choinki przygotowujemy: naczynie, piankę florystyczną do suchych kompozycji, klej na gorąco, drut techniczny (wystarczy 0.7), cążki do cięcia drutu, ozdobne elementy do zamaskowania pianki. Ja do wypełnienia użyłam polakierowanej hortensji, bombek, wybielonych (przepis tutaj)  modrzewiowych szyszek i szpilek z perełką, bo taką samą ozdobiłam szpic choinki.




krok szósty kursu - materiały do wypełnienia doniczkikrok siódmy - narzędzia do mocowania ozdób

  • pianką przycinamy tak, by ciasno wypełniała naczynie i przyklejamy ją klejem na gorąco
  • kawałki hortensji mocujemy do pianki haftkami tzw. rzymskimi wykonanymi z drutu


krok ósmy - wykonanie haftek rzymskich



  • również drutem owijamy podstawę szyszki, aby móc ją wbić w podłoże

a oto efekt końcowy




efekt końcowy - choinka zamocowana w doniczcetrzy choinki 

zbliżenie na doniczkę w której zamocowana jest choinka








P.S.  Bardzo przepraszam Katarzynę z koko1971 za zniknięcie jej komentarza pod postem "Serca, serduszka". Ucieszył mnie bardzo ten komentarz, tym bardziej, że był pierwszym. 
Miał przejść do historii ;), a tym czasem moja nieudolność sprawiła, że zniknął. 
Przepraszam, ale nie potrafię tego przywrócić. Pozdrawiam Cię Kasiu.



Komentarze

  1. Masz wspaniałe pomysły !

    Życzę Tobie spełnienia wszystkich marzeń, przychylności wszechświata, siły w ramionach i czystego ognia w sercu, co zapali wszystko wokół Ciebie szczęściem i radością. Niech wszystko czego się dotkniesz, stanie się pomocne w spełnieniu marzeń, a każda najdrobniejszą nawet czynność przybliża Ciebie do bycia najszczęśliwszą i najbardziej uśmiechniętą osobą spośród wszystkich ludzi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za życzenia. Ja nie potrafię tak pięknie składać słów, więc posilę się "gotowcem", ale jakby płynął z mojego serca: "Niech świąteczne życzenia mają moc spełnienia, te całkiem błahe i te ważne, te dostojne i te ciut niepoważne. Życzę marzeń, o które warto walczyć, wartości, którymi warto się dzielić, przyjaciół, z którymi warto być i nadziei - bez niej nie da się żyć."

      Usuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję wszystkim, za dzielenie się swoimi przemyśleniami i opinią. Będzie mi miło, jeśli i Ty zechcesz dopisać kilka słów.



Copyright © Moja sekretera