Stare z nowego ;)



    Od dłuższego już czasu tak mam, że kiedy trafiam do mieszkania blogerki urządzonego 
z wykorzystaniem starych mebli, tonę w nim i oczu nie mogę oderwać. 

Zaraz potem wskakuję na ogólnie znany portal z antykami i meblami używanymi i widząc ceny "opadam" :(. Zamarzyła mi się komoda w starym stylu. Wielka, dostojna, pojemna - cudeńko. Bywają takie z lustrem, z rzeźbieniami, z ... czego dusza zapragnie, ale cóż zrobić gdy sumienie nie wyraża zgody na ilość zer przy produkcie? A no trzeba zakasać rękawki i wyczarować swoje marzenie z tego co ma się pod ręką. Ja pod ręką miałam dwie (wielkie, dostojne, pojemne) komody MALM made in IKEA. 


     MALM razy dwa, dwie deski

deski do komody

Kilka uchwytów

metalowy uchwyt do komody

narzędzia do metamorfozy

wiertarka

narzędzia potrzebne do metamorfozy komody

Biała farba do mebli

biała farba

biała farba, kuweta i wałek do malowania

I oto mam, co chciałam

odnowione komody

białe odnowione komody

szuflady białych komód z nowymi uchwytami



Długo zastanawiałam się czy wykorzystać do pobielenia farbę już sprawdzoną, czy poeksperymentować i wygrała ciekawość. postanowiłam wypróbować możliwości farby do mebli firmy Beckers. Pokrywa ładnie. Pomimo, że komody były laminowane, wystarczyły trzy bardzo cienkie warstwy. Jednak podczas eksploatacji zaczęły się pojawiać nieciekawe odpryski na blacie. Zdecydowanie polecam farbę, o której pisałam tutaj.

Największym wyzwaniem całej przemiany było zdobycie odpowiednich uchwytów, w odpowiedniej cenie. Były momenty zwątpienia i pokusa pójścia na łatwiznę, czyli wykorzystania tego co oferowały pobliskie sklepy, ale byłam dzielna;). Nie poddałam się i szukałam tak długo aż znalazłam piękne "wiekowe", za prawdziwe drobniaki, wymarzone muszelki.


metalowy uchwyt typu muszelka




Życzę wszystkim odwiedzającym dużo radości z tworzenia i przetwarzania 
w Nowym Roku
viola


Komentarze

  1. Rezultat mnie oniemienia. Wyszło pięknie, zupełnie inne meble :) Te uchwyty są jak wisienki na smakowitym torcie- dobrze, że byłaś cierpliwa w ich zakupie. Muszę Ci powiedzieć, że też tak mam, ceny antyków nie są dla zwykłych zjadaczy chleba- trzeba pokombinować i znaleźć jakieś substytuty, ale to i dobrze, włącza się kreatywność a jakie zadowolenie jest z swojego dzieła :) Pozdrawiam i również życzę Tobie w nowym roku moc inspiracji twórczej. C.aro

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, często bywa, że się nie chce lub nie ma konkretnej wizji, ale wystarczy trochę czasu i małego błysku i satysfakcja gwarantowana. Pozdrawiam

      Usuń
  2. Jestem pelna podziwu! Wykonalas super robote!

    OdpowiedzUsuń
  3. Genialnie ! Sama myślę o pomalowaniu mebli z pokoju dziennego. Troszkę się tylko obawiam ewentualnych obić i odprysków w czasie użytkowania. No i ten wybór farb... która da gwarancję uzyskania gładkiej o trwałej -przede wszystkim- powierzchni? Pozdrawiam - M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie polecam farbę, o której pisałam wcześniej. Szafka na buty jest bardzo eksploatowana, a nie widać na niej upływu czasu. W planach mam jeszcze namieszanie własnej farby kredowej (kredę malarską kupiłam już daaawno temu;)), ale to już chyba wiosną. Pozdrawiam

      Usuń
  4. Brawo! Rewelacja! Pokazałaś właśnie, że można wiele, jeśli tylko się chce! Super! Ja też uwielbiam przeglądać portale ze starociami, przeglądać i marzyć:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Mam w zanadrzu trochę staroci upolowanych w komisach, ale zdecydowanie za krotka jest doba żeby to wszystko ogarnąć

      Usuń
  5. Bardzo efektowna przemiana :) ,,nadstawka"" i uchwyty sprawiły ,że to całkiem inny ,dostojny mebelek.
    Dobrze,że ja nie mam problemu z odpryskami, a nawet gdyby się przytrafiło ,to przy moich przecieranych meblach nie stanowi to problemu :)
    Bardzo dawno mnie tutaj nie było, więc idę pooglądać co jeszcze stworzyły Twoje ręce.
    Pozdrawiam i życzę wszystkiego dobrego w Nowym Roku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wzajemnie wszystkiego co najlepsze. Niewiele się u mnie zmieniło, bo choroba zawitała pod nasz dach i zajmuje większość czasu :(

      Usuń
  6. Cacko! Pięknie wyszło! Podziwiam!
    Wszystkiego dobrego w Nowym Roku.
    Jak się da, bywaj częściej. :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Basiu, Tobie również wszystkiego co najlepsze.

      Usuń
  7. Świetna metamorfoza,komody Malm to świetny materiał do przeróbek. Gratuujemy.

    OdpowiedzUsuń
  8. Komoda wyszła fantastycznie!! Bardzo mi się podoba!
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  9. Ludzie postawili na więcej wysiłku, by udekorować dom oryginalnymi meblami, a przy okazji kobiety stają się samowystarczalne w kwestii obycia z pewnymi czynnościami :) Komoda wyszła super. Nic dodać, nic ująć.

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam takie metamorfozy. Bajecznie Ci to wyszło! Pozdrawiam - Ala :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję wszystkim, za dzielenie się swoimi przemyśleniami i opinią. Będzie mi miło, jeśli i Ty zechcesz dopisać kilka słów.



Copyright © Moja sekretera