Bakaliowo






kolaż zdjęć z kubkiem, talerzykiem i ciastem


   "Wszystko kwitnie wkoło...", świat budzi się z zimowego snu, a ja... najchętniej 
w takowy bym zapadła. Jednak natury nie da się oszukać i jeśli jesień i zimę spędziłam na bardzo intensywnej pracy, to teraz mam za swoje.Coś trzeba było z tym zrobić. Trzeba było rozprawić się z ewidentnym spadkiem energii, apatią 
i niechciejstwem.


A, że jestem wybitnie anty lekowa, postanowiłam umilić sobie życie zdrowymi 
( pocieszam się ) słodkościami. Stawiam się do pionu keksem z maksymalną dawką bakalii. W moim wydaniu to nie ciasto z bakaliami, tylko bakalie scalone ciastem ;). Mmm - pyszności!



Dzielę się z wami przepisem. Polecam.


Składniki:



kostka miękkiego masła ( ja używam nisko tłuszczowego z Biedronki )

200 g cukru pudru
łyżka cukru waniliowego
5 jaj
300 g mąki 
2 łyżeczki proszku do pieczenia
duużo bakalii ( można dodać ziarna zbóż i otręby )

Przygotowanie:


Masło, cukier puder i cukier waniliowy utrzeć. Dodać żółtka dalej ucierając. Wsypać mąkę z proszkiem do pieczenia, znowu utrzeć. 


ciasto utarte w misie

Na koniec wsypać bakalie: oprószone mąką pokrojone w drobną kostkę suszone morele, żurawinę, rodzynki; słonecznik, pestki dyni, ziarna zbóż i otręby oraz rozdrobnione orzechy i migdały.



kolaż zdjęć

 Białka ubić na sztywną pianę, dodać do ciasta i

wymieszać. Ciasta wystarcza na dwie formy "keksówki". Piec godzinę 
w temperaturze 160 st.

wyrobione ciasto w formach keksówkach

Morele:  beta-karoten, kwas elaginowy, lipkopen, pektyny, potas, żelazo, witamina C


Orzechy i migdały: aminokwas arginina, witaminy z grupy B,fitosterole, kwas alfa-linolenowy, kwas elaginowy, potas, saponony, selen, witamina E


Pestki dyni i słonecznika: cynk, fitosterole, kwas syringowy, magnez, selen, tiamina, witamina E



Żurawina: oprócz tego, że dostarcza witamin, wspomaga również nerki


kolaż złożony ze zdjęć zamieszczonych w poście




kolaż złożony ze zdjęć zamieszczonych w poście

Przy okazji zmobilizowałam się do odnowienia, kiedyś tam kupionej za grosze, witrynki,



stara witrynka przed metamorfozą

Stała się moją "Bakaliówką", 


witrynka po metamorfoziewitrynka po metamorfozie


witrynka pomalowana na biało skrywająca pojemniki z bakaliami witrynka pomalowana na biało skrywająca pojemniki z bakaliamiwitrynka pomalowana na biało skrywająca pojemniki z bakaliami 



tworząc razem z komodą (również z odzysku) niby kredensik. Marzy mi się taki 
z prawdziwego zdarzenia, ale niestety miejsca brak :(





kolaż zkładający się ze zdjęć z posta


Dziękuję wszystkim za odwiedziny i życzę słodkiego tygodnia.



kubek i talerzyk z keksem

kolaż zkładający się ze zdjęć z posta




Komentarze

  1. Bakaliówka super! Ale świetny klimat :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj!

      Ale jesteś szybka. Jeszcze wprowadzam poprawki do posta, a tu już jakże miłe odwiedziny.
      Przesyłam uściski

      Usuń
  2. Lubie takie ciasto.
    Witrynka-piekna. Moja czeka na pomalowanie.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również pozdrawiam. Na Twoim blogu tak wesoło i słonecznie, a do nas wróciła jesień :(

      Usuń
  3. Sliczna witrynka. Kącik z nią bardzo mi sie podoba. Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  4. Przecudna witrynka :) przepis koniecznie wypróbuję! przejrzałam parę wcześniejszych wpisów i muszę przyznać że świetny pomysł z tymi drzwiami wejściowymi - oszczędność miejsca a i kurtka zawsze będzie pod ręką ;) pozdrawiam Alicja

    OdpowiedzUsuń
  5. To jeszcze raz ja :) pozwoliłam sobie wyróżnić Twój blog w Liebster blog, zapraszam do siebie na bloga po więcej szczegółów :) pozdrawiam Alicja

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczna "bakaliówka" i pomysł na zgromadzenie w jednym miejscu łakoci świetny :)
    Przybyłam za wyróżnieniem z Chaty pod szarą gwiazdą i Cieszę się, że mogłam poznać Ciebie i Twoje domostwo :)
    Cieplutko pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję wszystkim, za dzielenie się swoimi przemyśleniami i opinią. Będzie mi miło, jeśli i Ty zechcesz dopisać kilka słów.



Copyright © Moja sekretera