Marzenia się spełniają





droga na plażę, widok na morze


     Już od kilku lat marzył mi się wypad nad morze, ale, jak to zwykle bywa, każda wymówka... A to, czasu brak, a to, pieniędzy, i tak rok za rokiem mijał.



    W tym roku przytłoczona kosztami wymiany dachu postanowiłam wkroczyć 
w "cebulkowy świat Holandii" i wiedziona splotem przypadków zawędrowałam nad Morze...Północne!!! Jak szaleć to po całości ;) Szczęśliwie udało mi się połączyć przyjemne z pożytecznym.
 Pobyt w Holandii był dla mnie ciekawym doświadczeniem i przygodą. Poznałam grono wartościowych osób i spędziłam czas w świecie życzliwie nastawionych (wiem, większość Polaków pracujących w tym kraju ma odmienne zdanie, ale widać ja miałam szczęście) i uśmiechniętych, żyjących bez pośpiechu ludzi.






biała meduza

Nie mogłam się oprzeć - meduzy mieniły się kolorami



niebieska meduza


biało-niebieska meduza


meduza z fioletowymi wzorkami


tenisówki na piasku


serce na piasku


2015 na piasku


widok na morze z kawałkiem plaży

O upałach jakie opanowały Polskę słyszałam tylko w TV. 
Tam było raczej chłodno.

widok na plażę i morze

ja na tle pól kwiatowych

W drodze na plażę mijałam pole frezji. Żałuję, że zdjęcie nie przesyła Wam zapachu jaki roztaczały wokół:(

pola z wykopanymi cebulkami


widok na kanał i pola

Krajobraz przeplatany jest kanałami. 
Na wsi przy każdym domu urocze mostki i miejsca do relaksu nad wodą.

most nad kanałem


małe domki w Holandii

Najbardziej zaskoczyły mnie niewielkie rozmiary domów. Większość wyglądała jak wyjęta z bajki. 
Te na zdjęciach są naprawdę duże.

dom kryty strzechą

Wiele domów, tam gdzie mieszkałam, było krytych strzechą i tylko w nielicznych okna zdobiły firanki lub rolety. Większość okien przesłonięta była tylko dużymi wazonami z bukietem lub zawieszonym na łańcuszku witrażem. 
A co najbardziej mi przypadło do gustu, to brak ogrodzenia. (zdjęcie zrobione z jadącego samochodu. 
Przepraszam za jakość)

zalane pola

Na pożegnanie - ostatnie zdjęcie zza przyciemnionych szyb powrotnego Busa

   Jeśli mogłabym przenieść na nasz grunt choć jeden element  holenderskiej kultury, byłyby to ścieżki rowerowe. Wiedziałam, że ten kraj to królestwo rowerów, ale to co zobaczyłam i czego doświadczyłam sama jadąc na rowerze, przeszło wszelkie moje wyobrażenia. Godne pozazdroszczenia.



Pozdrawiam ciepło
viola


Komentarze

  1. Dziękuję za piękną opowieść, trochę Holandia przypomina mi Szwecję, też małe domki, też brak ogrodzeń:) Widać, że jesteś bardzo zadowolona:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo rzadko wyjeżdżam gdziekolwiek, więc tak długiego pobytu poza domem bardzo się obawiałam. Cieszę się, że pobyt był udany. Pozdrawiam. viola

      Usuń
  2. A bo właśnie taki tryb przemieszczania się ma w sobie cały powiew zapachów lata ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie to co przenosi nas po latach w miejsca, które są nam bliskie, to właśnie zapachy, smak lub charakterystyczne dźwięki. Pozdrawiam

      Usuń
  3. To cudnie, że tak pięknie spędzałaś czas. Świetne zdjęcia. Pokaż więcej tej Holandii...:)
    Pozdrawiam Cię bardzo serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Basiu. Niestety mam bardzo mało zdjęć, bo większość czasu pochłaniała praca. wolne miałam tylko niedziele. Pozdrawiam ciepło

      Usuń
  4. Lubię klimat podmokłych terenów, płaskich horyzontów, dzięki którym więcej widać... Być może dlatego, że podobnie jest w okolicach mojego Podlasia ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Anito, niestety nigdy nie byłam w Twoich stronach, ale wszystko przede mną ;) Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  5. W Holandii jest bardzo ładnie. Chyba w każdym kraju jest coś, co ma swój urok, a Holandia zalicza się do tych najbardziej klimatycznych
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudny klimat:-)
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  7. Violu, nam sie tez bardzo podobalo w Holandii)
    Meduzy w takich kolorach? Zachwycajace:)
    Serdecznosci sle.
    I niech sie spelni wiele Twych marzen:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję wszystkim, za dzielenie się swoimi przemyśleniami i opinią. Będzie mi miło, jeśli i Ty zechcesz dopisać kilka słów.



Copyright © Moja sekretera