Dla córeczki Aneczki ;)





zegar w białej ramie z napisem: proszę nie wchodzić trwa zabieg


     Jak wspomniałam w poprzednim poście, sporo mojego czasu ostatnio (poza remontem) zajęło tworzenie miejsca pracy dla córki.
   Tak się w naszym kraju porobiło, że osoby (takie jak np. ja), które powinny odpoczywać już na emeryturze i "odcinać kupony", nadal toczą się do pracy, a dla młodych ludzi wykształconych, pełnych energii i nowych pomysłów, pracy nie ma. 
I nic to, że my nie mamy już ani zdrowia, ani werwy.


Nic to, że jesteśmy coraz mniej efektywni. Grzejemy i tak już przegrzane posady, 
a z emerytury już nie zdążymy skorzystać. Zresztą i tak pewnie będzie na tyle przykurczona, że nie damy rady związać końca z końcem. A dla młodych pracy brak.
   Po ubiegłym roku, kiedy to córka zmuszona była zmieniać miejsce pracy pięciokrotnie (w dodatku daleko od wyuczonego zawodu), postanowiłyśmy wziąć sprawy w swoje ręce i powstało:



wizytówki salonu masażu



wizytówki salonu masażu



   Trochę czasu zajęło nam urządzanie gniazdka, bo robiłyśmy wszystko same. Meble z odzysku, szlifowanie, malowanie, nawet porwałam się na samodzielną wymianę tapicerki :). Udało się.
   Zacznijmy od wejścia. Na drzwi, aby oszczędzić klientom krępującego wtargnięcia w trakcie masażu, zrobiłam taki oto zegar.




zegar w białej ramie z napisem: proszę nie wchodzić trwa zabieg



Technika - zmodyfikowany decoupage. Modyfikację wymusiło moje wygodnictwo.



Krok po kroku


Materiały i narzędzia: baza pod zegar, mechanizm, farba akrylowa biała, bibułka, folia tablicowa, papier ścierny, pędzel, drukarka, żelazko (najlepiej turystyczne), wosk postarzający





rama, taśma, klej, pędzel


1. Przeszlifować papierem ściernym bazę zegara, pomalować na biało, czynności powtórzyć.

2. Na cienkiej bibułce takiej jaką wyjmujemy z pudełka z nowymi butami wydrukować * tarczę zegara z wszelkimi dodatkami - obrazki, zdobienia, napisy...Ja skorzystałam z wzoru tarczy dostępnej na blogu agnes76decoupage 




wydruk zegara


*  bibułkę rozkładamy równiutko na kartonie np. wizytówkowym, przytwierdzamy taśmą malarską i wkładamy do drukarki 
Czy ktoś wie gdzie można kupić taką bibułkę? Buty coraz częściej opakowane są bibułą z nadrukami :(


3. Posmarować pomalowaną bazę zegara klejem do decoupageu, odstawić do wyschnięcia. 
Na przeschniętą powierzchnię położyć bibułkowy wydruk i wygładzić nagrzanym żelazkiem. 
Na końcu wkleić kawałek folii tablicowej lub pomalować fragment farbą tablicową.


4. Ramę przetrzeć ciemnym woskiem postarzającym.




zegar w białej ramie z napisem: proszę nie wchodzić trwa zabieg


zegar w białej ramie z napisem: proszę nie wchodzić trwa zabieg


Dziękuję za uwagę


Swoja drogą chciałabym być już na emeryturze. Oczywiście z pensją nie urągającą ludzkiej godności. I tak brakowałoby mi doby na realizację wszystkich planów, ale robiłabym tylko to, co kocham. Jedno jest pewne - nie nudziłabym się. 


A Wy jak spędzalibyście czas?


Komentarze

  1. Violu piekny zegar zrobiłaś. Mam nadzieje, ze córce poszczesci sie w biznesie. Bardzo jej tego życze.
    A co do emerytury.......ja tez bym chciała juz na niej byc, ale ja pomysle o głodowej emeryturze to szlag mnie trafia.
    Wiec pozostaje harowac, az do padniecia na stanowisku. Ech.....życie
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Piekny zegar. Corce zycze powodzenia:)
    Najwazniejsze zeby zdrowie bylo!
    Mysle, ze nigdy nie zrezygnujemy z podrozy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie dziękuję żeby nie zapeszyć. A jeśli chodzi o plany emerytalne, to u Was prognozy są na pewno bardziej optymistyczne.

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj życzę dużo sukcesów, no ale przy takiej pomocy.....wszystko się uda :)
    P.S. Łazienka ze skosem jest pewnym wyzwaniem, ale nie ma rzeczy niemożliwych.
    U siebie też mam skos w łazience i myślę, że się udało :)
    Pozdrawiam, Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na razie czekam na dach. Pogoda bardzo krzyżuje nam szyki.
      Przesyłam pozdrowienia

      Usuń
  5. Świetny pomysł z tym zegarem :) swoją drogą lekarze też mogliby z takich tabliczek korzystać ;) dużo klientów córce życzę i niech się działalność z powodzeniem rozwija :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Oj, niektórzy nawet parawanu nie posiadają :(

      Usuń
  6. Moja droga ,też bym wiedziała co zrobić z czasem na emeryturze ,mam tyle rzeczy do zrobienia,,,,
    Zegar bardzo pomysłowy i świetnie wykonany,coś czuję ,że córa z taką pomocą odniesie sukces :)

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oby. Na razie się rozkręca. Wszystko wymaga czasu i cierpliwości.
      Również pozdrawiam

      Usuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję wszystkim, za dzielenie się swoimi przemyśleniami i opinią. Będzie mi miło, jeśli i Ty zechcesz dopisać kilka słów.



Copyright © Moja sekretera