Pompony błyskawiczne





pompon z serwetek


     Witajcie!


  Pokój mojego nastolatka powoli się kształtuje, a tym czasem muszę się pochwalić udanym eksperymentem w pokoiku pewnej młodej damy.




   Będąc przejazdem, w okolicy adresu mojej daaawno nienawiedzanej koleżanki, postanowiłam wpaść z wizytą. Bez obawy, nie zaskoczyłam Jej na tyle, żeby musiała mnie witać w szlafroku i papilotach, jednak "Zołza" nie uprzedziła mnie, że moja wizyta pokryje się z sabatem nieletnich czarownic ;). Okazało się, że córeczka, 
z okazji jakże poważnych szóstych urodzin, wydawała tego dnia bal. Jak się później okazało niecny występek był jak najbardziej zaplanowany. Potrzebne było wsparcie psychologiczno - organizacyjne :) Ale, jak to mówią: "nie ma tego złego". Podczas ceremonii nadmuchiwania dziesiątek baloników, jedynego elementu wystroju sali balowej, wpadłam na pomysł (być może, nie ja pierwsza, ale nie zauważyłam nigdzie dotąd) zmotania jakże modnych ostatnio pomponów z...serwetek. Przyznam, 
że podobają mi się bardziej od znanych wszem i wobec bibułkowych i być wielokolorowe i wzorzyste, jednak mają jedną wadę - serwetkowe ograniczenie - niewielkie rozmiary.


pompon z serwetek




Krok po kroku




serwetki papierowe, nożyczki, sznurek




Z dwóch serwetek wycinamy koło lub coś na kształt kwiatka




kształt kwiatka wycięty z serwetek



W środek wbijamy szpilkę ( można bez szpilki, ale jeśli serwetki są grube, sztywne, będą się poszczególne warstwy wysuwać )



przebijanie serwetek szpilką



 Formujemy wgłębienie i mocno związujemy sznurkiem nad szpilką



formowanie serwetek



wiązanie serwetek



Na koniec rozwarstwiamy delikatnie


rozwarstwianie



Jeśli chcemy mieć wiszące kule, nadziewamy szpilkami dwa kwiatki. Uwaga na palce!!!



gotowy pompon


kolaż zdjęć z pomponami



kolaż zdjęć z pomponami

gotowy pompon z serwetek



kolaż zdjęć z pomponami



   Jeśli szukacie przepisu na piękne, duże pompony, polecam kursik Marty z Bosego Domu.




pompony z tiulu



Pozdrawiam cieplutko. 
Czy ktoś gdzieś widział wiosnę?


Komentarze

  1. Bardzo pomysłowe i efektowne :) Ja też takiego sposobu nigdzie nie widziałam!
    Serwetki to świetne i szybkie rozwiązanie, ba każda z nas zawsze jakieś w szufladzie znajdzie.
    Organizatorka wiedziała co robi, zapraszając Ciebie ;)
    Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  2. Prosty i ladny.
    Dawnooo temu, podczas mego pobytu w szpitalu, nauczyla mnie podobnej sztuki kolezanka, robie pompony, kwiaty z chustek do nosa:) Pozdrawiam cieplo:)

    OdpowiedzUsuń
  3. super:) takich jeszcze nie robiłam, muszę spróbować! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. jak to wszystko wydaje się takie proste , jak sie patrzy...

    OdpowiedzUsuń
  5. Urocze te serwetkowe pompony, prosty i oryginalny pomysł!
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję wszystkim, za dzielenie się swoimi przemyśleniami i opinią. Będzie mi miło, jeśli i Ty zechcesz dopisać kilka słów.



Copyright © Moja sekretera