Ciepło, coraz cieplej





dach


      Dziwnie czas mi płynie w tym roku. Za sprawą remontu, latem trzęsłam się 
z zimna, zaś jesień rozpieszcza mnie ciepłem. Mam dach nad głową

(przez myśl wcześniej by mi nie przeszło, że może go nie być) i powoli, pokój po pokoju, ocieplam i cieszę się jesienią :)

nowy dach


fragment nowego dachu


nowy dach


dachówki



     Z jednej strony dużo jeszcze pracy przede mną, bo urządzam się (jak to brzmi 
w moim wieku?!) niemalże od początku. Zaś z drugiej - mogę wszystko zaplanować lepiej, z rozmysłem i bez pośpiechu.

 Zaczynam od, z pozoru najmniej istotnego pomieszczenia pełniącego funkcję garderoby. 
Z pozoru tylko, bo choć się w nim nie przebywa to jednak skrywa wszystko to, co obecnie "wala się" po całym mieszkaniu. Staram się nie narzekać na wszechobecny bałagan i ogrom pracy. Staram się bawić tym co robię i pozwalam sobie na eksperymenty.

     Wiem. Nie wykażę się niczym szczególnym jeśli napiszę, że bardzo podoba mi się cegła we wnętrzu. Sklepy budowlane kuszą szeroką ofertą, od klinkieru przeróżnej maści po imitujące starość - ręcznie formowane. Pomyślałam sobie jednak, że łatwiej i taniej będzie odsłonić prawdziwie stare mury niż wydawać majątek na imitację. Nie mogłam tylko zdecydować - wersja naturalna czy bielona? 

     W garderobie padło na naturę.

1. Zdjęłam tynk

ściana z cegieł oczyszczona z tynku


2. Oczyściłam (szczotką drucianą) i umyłam


ściana z cegły oczyszczona


3. Nałożyłam grunt głęboko penetrujący i zabezpieczyłam olejkiem do klinkieru


olejek do klinkieru



ściana zabezpieczona olejem
Wyraźna różnica po naolejowaniu


ściana zabezpieczona olejem
Olejek uszlachetnia i "wyciąga" naturalną barwę

4. Mnie się podoba. A Wy co o tym sądzicie?


odnowiona ściana z cegły





odnowiona ściana z cegły



Samego dobrego życzę wszystkim tu zaglądającym 
i dziękuję za komentarze.
viola


Komentarze

  1. Dach piękny warto było poczekać. A za taka ścianę z cegieł to dałabym sie poćwiartować. Moje marzenie.
    Jest śliczna. Fajnie ją odświeżyłaś. Powodzenia w urządzaniu.
    Pozdrawiam
    Edyta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Powodzenie się przyda. Widziałam w sprzedaży sporo pięknych ręcznie formowanych cegiełek. Warto się skusić. Różnica będzie widoczna tylko w równości położenia.
      Pozdrawiam. viola

      Usuń
  2. Gratuluje nowego dachu!
    Piekna ta cegla i najwazniejsze ,ze prawdziwa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Szkoda, że widoki nie tak cudne jak u Ciebie :)

      Usuń
  3. Piękna dachówka! dach prezentuje się wspaniale :) ściana z cegły super! pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Najważniejsze ,że dach jest i to nie byle jaki !
    Bardzo dobrze że nie skusiłaś sie na nową cegłę,ta jest niepowtarzalna i prezentuje się pięknie.
    Widać że kosztowała Cię dużo pracy ,ale za to jaki efekt!!!

    Pozdrawiam i powodzenia w dalszym remontowaniu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taka praca sprawia mi przyjemność, więc korzyść podwójna - satysfakcja i oszczędność.
      Pozdrawiam. viola

      Usuń
  5. uwielbiam ceglane ściany! w mojej kuchni mam takie prawie wszystkie, ale malowane na biało.
    pozdrawiam i w wolnej chwili zapraszam na moje candy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sieni cegła jest w o wiele gorszym stanie i nie dało się usunąć betonu wokół okien, więc postanowiłam, że tam cegły będą białe. Z przyjemnością zajrzę do Ciebie po inspirację.
      Pozdrawiam i dziękuję za odwiedziny

      Usuń
  6. Piękne! Cegła, to ciepło, kolor i czar....świetnie przywróciłaś jej blask:)
    Serdeczności przesyłam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wbrew pozorom ciepły ma tylko kolor. Kiedy z nią obcujemy tchnie chłodem.
      Pozdrawiam i witam na moim blogu.

      Usuń
  7. Nono, co tu wiek ma do znaczenia! W każdym wieku mamy prawo sięgać po marzenia! :) :)
    Mi też się bardzo cegła podoba i zastanawiałam się nawet kiedyś, czy wybrałabym klasyczną czy pobieloną i sama nie wiem, ale chyba trochę klasyki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sieni będzie musiała być pobielona, bo nie jest w tak dobrym stanie jak ta powyżej. Będę więc miała obie opcje ;)
      Pozdrawiam ciepło. viola

      Usuń
  8. Hi it's me, I am also visiting this web site regularly, thios web site is really pleasant
    and the visitors are really sharing pleasant thoughts.

    Also visit my blog :: Ask.fm tracker

    OdpowiedzUsuń
  9. Też mi się marzą takie cegiełki :) Mam nadzieję, że jako tło gdzieś jeszcze wystąpią :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dach nad głowa jakie to wązne...nie zdajemy sobie na codzień z takich rzeczy sprawy...oby każdy ten dach miał:):)
    Powodzenia!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak. Często przechodzimy obojętnie obok tematu bezdomności, albo celowo udajemy, że o nim nie wiemy. Dopiero musimy się przekonać na własnej skórze jak jest ciężko, choć i tak mamy szczęście, że dyskomfort jest tylko chwilowy.
      Pozdrawiam

      Usuń
    2. Doceniajmy to co mamy:):)
      Dobrego tygodnia!!!

      Usuń
  11. uwielbiam surową cegłę:)!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję wszystkim, za dzielenie się swoimi przemyśleniami i opinią. Będzie mi miło, jeśli i Ty zechcesz dopisać kilka słów.



Copyright © Moja sekretera